torsdag 1 december 2011

Tokiga mänskor

Folk är inte helt friska i huvudet den här tävlingen avblåstes i dag.

Det är frågan om en tävling i vem som sitter i en grävskopa längst. Vinnaren får en grävskopa som pris. I dag då tävlingen avblåstes var det två personer som satt i varsitt köpcenter i en traktor, som det suttit i de senaste SEX månaderna! Ett halvt år! En halv timme per dag får de lämna traktorn. Ett par gånger i veckan gymnastisera. Annars sitter de där. Mat får det från restaurangerna runtomkring dvs skräpmat i kvadrat för det mesta.

Nu då tävlingen avslutades beslöt arrangörerna att de två finalisterna får dela på en gräskopa. Vilket antiklimax säger jag.
Var så god, en halv traktor för ett halft år.

6 kommentarer:

  1. Missförstod när jag läste om det i HBL, de fick alltså var sin grävmaskin när tävlingen avblåstes.

    SvaraRadera
  2. Jag blev också lite lätt chockerad av nyheten. Har de liksom inget liv? Inget jobb? Ingen familj? Ett halvt år. Helt galet. Stackars människor..

    SvaraRadera
  3. eller hur! Och det värsta tycker jag var ena killens svar om hur det är att sitta där: "Nåh, inte skiljer det ju sig så mycket från vad jag annars gör" whatwhat?

    SvaraRadera
  4. hej mojo, va kul att du har en blogg, den ska jag läsa. Puss

    SvaraRadera
  5. Jag väntar och väntar på Wien-inlägget, och aldrig kommer det ;-)

    SvaraRadera
  6. idag :) hoppas jag iaf! har fått in bilderna på datorn i alla fall..

    SvaraRadera