torsdag 17 november 2011

And now for something completely different

Nu är det dags att börja med bloggens ena egentliga ämne: Böcker

Just nu håller jag på och läser två olika böcker

  Till vänster har vi boken min kära syster rekommenderat till mig. Den har ett underbart språk! Måste passa på att citera lite ur den vid ett senare skede.
Till höger har vi högläsningsboken jag och min pojkvän läser. Vi har inte kommit så långt än tyvärr men hittils har det varit underbar absurditet på topnivå!


Och så vidare till böcker jag ser fram emot att läsa!

[buzz] av Anders de la Motte, fortsättningen på boken [geim] som jag läste på ett par dagar. En bok som kan rekommenderas för alla er som försöker få pojkar att läsa! Har aldrig tidigare varit med om att jag medans jag läst en bok känt det som om jag skulle se på en film. Stora förväntingar på uppföljaren alltså.


 Ah, äntligen är den här! Fjärde delen i serien om Eragon (för er som sett filmen: den är bara för hemsk! All magi från boken försvunnen). I åtminstone två år har jag väntat på denna bok, HURRA!

Och sist men inte minst, en ny bok om Annika Bentzon. Ja, jag har läst (nästan) alla hennes böcker. Fram till denna dag kan jag däremot inte bestämma mig för vad jag egentligen tycker om dem. För samtidigt som jag njuter av den lätta underhållningen så stör jag mig otroligt på prutthurtigheten.

En annan författare som jag också läst (nästan) alla böcker av är Paolo Coelho. Jag läser hans böcker för att försöka förstå varför så otroligt många tycker att hans böcker mästerverk. Själv tycker jag att de väldigt ofta är gråtmilt beskrivande av känslor genom användadet av klichéer. En av hans böcker tycker jag dock att är alldeles lysande, nämligen Veronica bestämmer sig för att dö.

2 kommentarer:

  1. Jag håller också på med Hundraåringen just nu. Skrattar högt emellanåt så Eric riktigt undrar vad det är som är så roligt :) Härligt med högläsning förresten!

    SvaraRadera
  2. jo det är huippu! Tyvärr har vi som sagt inte hunnit så långt än :/ men börjat i alla fall!

    SvaraRadera